Gastgevers in geluk
in zeven stappen naar hartverwarmende hospitality
Luc van Bussel
2017
Het boek is een managementroman over de nieuwe kracht van hartverwarmende hospitality in een digitale samenleving. Tevens delen 29 markante professionals hun visie op gastvrijheid en dienstverlening.
Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat? Teruglustige Gasten! Gasten die niet meer naar huis willen. Luc van Bussel geeft service en nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als ‘Bereikrijk’, ‘Binnenvoelbaar’, ‘Luistergevig’. ‘Oplosselijk’, ‘Verrasvast’, ‘Verwenzaam’ en ‘Teruglustig’. Het boek is beste bewijs dat mensen niet zonder elkaar kunnen en dat persoonlijke ontmoetingen de echte verbinding vormen in een digitale samenleving. Luc van Bussel kondigt een nieuwe service revolutie aan als opvolger van de digitale revoltutie en roept op tot een Partij van de Gastvrijheid. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor ondernemers, directies, managers en leidinggevenden op zoek naar teruglustige gasten en klanten. In een digitale samenleving worden persoonlijke ontmoetingen ‘heftig’ en zijn nieuwe gastgevers gevraagd. In zijn zoektocht naar hartverwarmende gastgevers deelt Luc van Bussel zijn ervaringen en bevindingen bij de nieuwe generatie. Gastgevers in Geluk laat dertig schrijvers aan het woord.
Luc van Bussel is een gastvrijheidsondernemer met een duidelijke missie: het bevorderen van gastvrijheid in een steeds digitaler wordende samenleving. Hij gelooft sterk in de ontwikkeling van ‘zachte’ vaardigheden als aanvulling op de ‘harde’ digitale waarden en de oneindige kansen en mogelijkheden die digitalisering met zich meebrengt. Hij is CEO/DGA van The Onemeeting Company B.V., Onemeeting.com B.V. en Onemeeting Services B.V. Daarnaast is hij auteur van diverse managementromans en een veelgevraagd keynote spreker op het gebied van leiderschap, gastvrijheid en bedrijfscultuur. Als consultant en toezichthouder is Luc verbonden aan uiteenlopende bedrijven en organisaties. Zijn passie en expertise liggen op het vlak van strategie- en cultuurontwikkeling, corporate governance, digitalisering, sociaal ondernemerschap en turnaround (interim) management.
🧭 Leiderschap vanuit klantgerichtheid en gastvrijheidscultuur