Event voor iedereen in de architectenbranche op 19 juni

Voor werkgevers-werknemers-zzp’ers-studenten

 

 

De aanmelding voor Architect van je eigen werk! is nu geopend. Het aantal deelnemers is beperkt dus meld je op tijd aan!

 

 

WAAROM MOET JE HIERBIJ ZIJN?

INFORMATIE + NETWERKEN + INSPIRATIE + BIJ- EN NASCHOLINGSUREN  ARCHITECTENREGISTER

Dit event biedt elke (aspirant) architect de kans om concullega’s en stakeholders uit de branche te ontmoeten omtrent een thema dat iedereen aangaat: 
Op grond van de Arbowet zijn werkgevers verplicht ervoor te zorgen dat hun werknemers maar ook zijzelf gezond kunnen werken. Zelfstandige architecten en werknemers hebben hier een eigen verantwoordelijkheid. Hoe combineer je dat met het halen van deadlines en zorgen voor voldoende opdrachten?
Tijdens dit event krijg je relevante en praktische informatie aangereikt en hoor je wat er speelt in de branche. Het wordt niet alleen een informatieve maar ook onderhoudende dag, vol inspiratie en kans om te netwerken. 
Op grond van de Wet op de architectentitel moet je om de titel van architect te blijven voeren elk jaar 16 bij- en nascholingsuren volgen. Deelnemen aan dit event telt voor 6 uur.

PRAKTISCH

  • Datum: woensdag 19 juni, inloop om 9.30 uur. Het programma start om 10 uur en eindigt om 16 uur gevolgd door een (netwerk) borrel.
  • Waar: Bibliotheek Neude 11 in Utrecht.
  • Kosten: dankzij subsidie van SZW kan SFA de architectenbranche dit event kosteloos aanbieden.  
 

PROGRAMMA

Het volledige programma staat nu op onze website onder Event. Een deel van het programma hebben we al in de vooraankondigingsnieuwsbrief gedeeld. Hieronder zetten we enkele andere onderdelen in de schijnwerpers.  

PANELDISCUSSIE: WERKDRUK IN DE ARCHITECTUUR

De ochtend start met een plenaire  lezing van veerkracht-expert Elke Geraerts. Daarna volgt de paneldiscussie over werkdruk met een brede vertegenwoordiging uit de architectensector. Geen ‘naming en shaming’ maar een open debat over de uitdagingen waar architecten tegenaan lopen. De zaal wordt ook gevraagd deel te nemen.  
Rijksbouwmeester Francesco Veenstra heeft inmiddels bevestigd dat hij aan de paneldiscussie zal deelnemen. Daarnaast zijn we blij dat we Joris Mencke bereid hebben gevonden om deze paneldiscussie te leiden.


Joris Mencke

 

 

   

Keynote Joris Mencke

Tegenwoordig keynote spreker maar als iemand van mentale veerkracht kan spreken is hij het: geflopt tennisser, meester in de rechten, leidinggevende, consultant, wereldfietser, comedian. 

Joris deelt voor de paneldiscussie zijn inzichten hoe je professionele organisatieprincipes kunt toepassen om je professionele leven en organisatie te verbeteren en werkdruk te verminderen. Architecten willen doorgaans iets moois voor anderen neerzetten. Kunnen ze dat ook voor zichzelf?

Review Marcel van Roosmalen, journalist – columnist en schrijver: “Ik dacht: daar heb je weer zo’n lul met een laptop. Maar Joris’ keynote is echt heel sterk.”

 

 

 

WORKSHOPS IN DE MIDDAG

We bieden een brede range aan workshops,  waar jij er twee uit kunt volgen. In de vooraankondiging vertelden we al over de body-mind scan van Being in balance, het verbeteren van je digitale fitheid en hoe je gesprekstechnieken verbetert  (workshop 1, 4 en 7). Hieronder lees je over drie andere opties. Jij kiest!  


Jan Peter Wingerder, architect/partner Office Winhov, spreker en schrijver over architectuur
     

Workshop 8: Versterken van de positie van architect

Een workshop op meer strategisch niveau. Het vak van architect is kennisintensief, scholing is van groot belang en daarom een belangrijk onderdeel in de cao. Ook is de cao de basis voor een gelijk speelveld tussen architectenbureaus en faire honoraria. Een fair honorarium is noodzakelijk voor het economische voortbestaan én voor het kunnen groeien en bloeien van -alle werkenden in- een bureau. Jan Peter Wingerder geeft een kritische reflectie en nodigt je uit om mee te denken wat architecten zelf kunnen doen.

 

 


Johan Bertens, directeur My Talentboard

 

Workshop 9: Employee journey en talentmanagement

Een employee journey (“werknemersreis”) beslaat de eerste kennismaking tot het moment dat een werknemer de organisatie verlaat. Hoe kan het talent van werknemers tijdens deze werknemersreis -die kort of lang kan duren- zo goed mogelijk tot ontwikkeling komen? Johan gaat in op de verschillende fasen en laat het verband zien tussen de werknemersreis, betrokkenheid, bevlogenheid en werkgeluk. Ook gaat hij dieper in op digitalisatie van de employee journey, wat zijn de do’s en dont’s? 


Severin Ince, Health & Human Capital consultant bij AON
 

 Workshop 10: Bouw jouw werkgeluk

Tijdens deze zeer interactieve workshop ga je met behulp van blokjes bouwen aan werkgeluk. Je krijgt inzicht in de belangrijkste obstakels en succesfactoren van werkgeluk en daarnaast ervaar je een flinke dosis FUN! Het geleerde tijdens deze workshop is iets wat niet alleen de volgende dag maar ook het volgende jaar nog beklijft. 
Dit “serieuze spel” is een bewezen methode voor het bevorderen van creatief denken. 

 

 

 

PLENAIRE AFSLUITING: WRAP UP EN NETWERKBORREL

Tom Sligting zal aan het einde van de dag een wrap-up comedy show  verzorgen. 


Tom Sligting

 

Wrap-up Tom Sligting 

Tom’s wrap-up wordt een dynamisch programma waarbij de rode draad van de dag terugkomt in mooie metaforen, een frisse blik en natuurlijk veel humor. Deze energieke show geeft genoeg stof om bij de borrel nog lang door te praten.

 

 

 

STANDS STAKEHOLDERS & TOOLS

Ten slotte zijn er stands van stakeholders uit onze branche en aanpalende branches. Zo kun je bij het architectenregister informatie krijgen over bij- en nascholing en de zelfstandige beroepservaringsroute. Ook is de PEP aanwezig, die de programmaroute naar de architectentitel verzorgt.
Daarnaast zijn er stands waar commerciële partijen zich presenteren met voor architectenbureaus nuttige informatie en aanbod. 
 

ik meld me aan!

Deel de uitnodiging voor woensdag 19 juni met je (zzp-) collega's en kom gezellig samen! Deel de uitnodiging voor woensdag 19 juni met je (zzp-) collega’s en kom gezellig samen!

 

 

 

Volg jij SFA al op LinkedIn? 

Door ons te volgen, krijg je direct toegang tot nieuws uit de branche. Blijf op de hoogte van thema’s zoals de cao, duurzame inzetbaarheid (MDIEU*) en het in 2024 ingevoerde functiehuis. Klik op het LinkedIn-logo om deel uit te maken van ons netwerk!

Klik hier om naar onze LinkedIn-pagina te gaan.  

 

Dit event in het kader van het subsidieproject MDIEU wordt mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

*MDIEU staat voor Maatwerk Duurzame Inzetbaarheid en Eerder Uittreden.