Cao-artikel 37

  1. De vakantie wordt vastgesteld volgens de wensen van werknemer, tenzij het bedrijfsbelang zich daartegen verzet. In dat geval laat werkgever dat binnen veertien dagen na indiening van de vakantieaanvraag, gemotiveerd weten aan werknemer.
  2. Werknemer die in een vakantiejaar recht heeft op 160 vakantie-uren of meer, zal daarvan ten minste 80 uur aaneengesloten opnemen, tenzij werknemer en werkgever in onderling overleg een andere invulling afspreken.
  3. In artikel 2 lid i van de cao zijn de officiële feestdagen opgenomen die naast het reguliere verlof genoemd in artikel 36 gelden als betaalde verlofdagen.
  4. Werknemer kan voor andere religieuze feestdagen verlof opnemen.
  5. In niet-lustrumjaren heeft de werkgever de mogelijkheid om in plaats van 5 mei een andere collectieve, doorbetaalde verlofdag aan te wijzen op een door de werkgever te
    bepalen werkdag. Indien de werkgever van deze mogelijkheid gebruikmaakt, geldt 5 mei in niet-lustrumjaren voor werknemers als een reguliere werkdag.